onsdag 8. september 2010

Blomkarsefrø og kapers

Blomkarsene velter ut over potter og plen. Frøene er vakre små skulpturelle former -
Min venninne fikk noen planteelever da de gikk ut av planteskolen i juni. 
Nå lurer på hvordan hun kan ta vare på frøene, tørke dem og så til neste år.
Tja - vi sjekker Skravlegale sier jeg.

Oppsummert har jeg forstått det slik:
Når frøene lett ramler av, er de klare for tørking. De som allerede har sluppet taket, er ihvertfall klare.

Sitat fra svarinnlegget:
Lar frøa ligge på en tallerken eller brett opp på overskapet på kjøkkenet over vinteren. Hvor lang de egentlig trenger å tørke vet jeg ikke, men da er de hvertfall ikke i veien :)

Jeg fikk en lenke til kapersoppskrift også- det er jo veldig godt til fiskekaker og fiskepudding. Dessuten er jeg sikker på at egendyrkede smaker enda bedre.

Så var det å oversette da.....   en tue som truer med å velte lasset. Har noen oppskrift  på norsk?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar